
Tilanne:
Social Burgerjointilla oli hieman vajaakäytöllä oleva Youtube-kanava Burgerhood, joka toimi brändin kasvoina Youtubessa. Tavoitteena oli tehostaa Youtuben sisältöä ja rakennetta tarjoamalla laadukasta ja viihdyttävää sisältöä. Sisällön tavoitteena on käsitellä burgereita ja niiden valmistusta, antaa vinkkejä niiden tekemiseen kotioloissa ja terävöittää samalla Social Burgerjointin brändiä Youtuben puolella.
Ratkaisu:
Yritykseni tarjosi Social Burgerjointille kattavan tuotantopalvelun, joka sisälsi konseptisuunnittelua, ammattitaitoisen kuvaustiimin ja editoinnin. Jokainen jakso Burgerhood-kanavalla toteutettiin huolellisesti, korostaen visuaalista laatua, autenttisuutta ja viihdyttävää sisältöä. Videot sisälsivät muun muassa burgerireseptien esittelyjä ja haasteita, jotka pitivät katsojat sitoutuneina ja tarjosivat heille uusia näkökulmia burgerikulttuuriin.
Tulokset:
- Burgerhood-kanava oli alunperinkin kerännyt uskollista yleisöä, mutta uudelleenlanseeraus kiihdytti sitä huomattavasti. Vuodessa kanava sai tuplattua tilaajamääränsä lähes 6000 tilaajaan. Saman vuoden aikana katsomiskertoja kertyi yli 600.000.
- Tasaisen laadukkaasti tuotetut videot saivat positiivista palautetta katsojilta ja jakoja sosiaalisessa mediassa.
- Katsojat palasivat kanavalle säännöllisesti uuden sisällön perässä, mikä paransi katselumääriä ja sitoutumisastetta.
- YouTube-kanavan kautta brändi tavoitti uusia asiakkaita ja vahvisti asemaansa burgerharrastajien yhteisössä, joka tunnistaa ja arvostaa Social Burgerjointin omistautumista tuotteen laadun lisäksi myös laadukkaaseen sisällöntuotantoon.
Elina Hautala / Commercial Director, Social Burgerjoint
“Yhteistyö on ollut ketterää ja mutkatonta. Konkreettisia asioita saadaan vietyä nopeallakin aikataululla eteenpäin.”