Pub Sirdie

Tilanne:

Pub Sirdie oli vuodesta 1966 lähtien toiminnassa ollut keskiolutbaari Kallion kaupunginosassa, Helsingissä. Vuonna 2018 baari vaihtoi omistajaa ja kaipasi kovasti uudelleenlanseerausta, sosiaalisen median viestintää ja markkinointia. Pienen 20-paikkaisen baarin mahdollisuudet toimia voitollisesti ovat hyvin pienet, varsinkaan jos se ei ole yrittäjävetoinen ilman palkattuja työntekijöitä.

Ratkaisu:

Aloitimme Pub Sirdien uudelleenkonseptoinnin siitä lähtökohdasta, mitä se merkitsee lähiseutujen asiakkaille. Viimeisen 20 vuoden aikana Sirdien kaltaiset keskiolutbaarit olivat hävinneet alueelta kiihtyvällä tahdilla – muuttuneet kahviloiksi ja ravintoloiksi. Otimme viestinnän pohjaksi kolme asiaa: kalliolaisuuden, nostalgian ja “keskiolut”-kulttuurin säilyttämisen.

Näiden kolmen asian kautta loimme viestinnällä Sirdielle yhteisön, jolla kerättiin yhtiölle 100.000 euroa alle kahdessa viikossa osakepääomaa ja lähes tuhat osakasta.

Myös baarin sosiaalisen median sisällöt ovat vastuullamme ja olemme vuosien aikana onnistuneet luomaan Pub Sirdielle sosiaalisen median persoonallisuuden, jonka päivityksiä ihmiset odottavat.

Tulokset:

Pub Sirdien sosiaalinen media on yksi alansa seuratuimmista ja lukemattomien artikkeleiden ja uutisten lähde valtamedialle. Kyse ei ole vain sisällöistä, vaan sisältöjen kautta saatavan näkyvyyden konvertoitumisesta myynniksi.

Yksityistilaisuuksien paketoiminen (Helsingin Sanomat)

Kyyppari pihalle juomaan kaljaa (Helsingin Sanomat)

Pub Sirdien koronapassi (Ilta-Sanomat)

Pub Sirdien laillinen kilju (Helsingin Sanomat)

Pub Sirdie & Iittalan re-brändäys (Iltalehti)

Tatu ja Patu -lihakohu (Iltasanomat)

Sirdien sisältöjä näkee vuosittain noin miljoona suomalaista.

Scroll to Top