Klandestina & Lyyran Kellari

Tilanne:

Klandestina oli vuosia aiemmin jo vakiinnuttanut paikkansa meksikolaisen ruoan ystävien keskuudessa, mutta muuton yhteydessä realisoituneet liikepaikkariskit olivat saattaneet sen unholaan. Ihmiset eivät löytäneet ravintolaa, saati kuulleet sen tarjonnasta. Myöskin aiemmin UG:nä tunnettu tila Lyyra-rakennuksen kellarissa koettiin uutisoinnin vuoksi menneen konkurssiin, joten uudelleenkonseptointi oli tärkeää.

Ratkaisu:

Tarjosimme Klandestinalle markkinointia varten tiimin, joka keskittyi liikepaikan uudelleenkonseptointiin, ruoka-annosten valokuvaamiseen ja tarjonnasta viestimiseen. Sosiaalisen median tavoittavuus nousi hetkessä yli 100.000 yksittäiseen ihmiseen kuukaudessa.

Tulokset:

  • Liikepaikka nimettiin Lyyran Kellariksi. Tila löydettiin paremmin ja viestinnän kautta ihmiset oppivat tuntemaan rakennuksen.
  • Klandestinan ruoka-annoksista otettiin uusia kuvia ja videoita.
  • Viestinnän kärjeksi otettiin “Ruoka-edellä” -periaate ja tarjontaa nostettiin entistä säännöllisemmin esille.
  • Kampanjointiin kehitettiin uusia kulmia, joilla tietoisuutta edelleen lisättiin lähiseuduilla.

Andres Aldape / Founder of Klandestina
From January to May 2025, Klandestina had the opportunity to collaborate with C&C Wind Oy on marketing and promotion efforts for our endeavor at Lyyran Kellari. Despite the unique challenges of the location, the partnership delivered strong results.

Jarkko & his team brought creativity, consistency, and strategic thinking to the table, helping us increase visibility, drive customer traffic, and generate solid sales growth throughout the campaign. Together, we built a clear identity for our presence at Lyyran Kellari, and their work had a direct positive impact on our business.

Thanks to the strategic and creative work from the team, we saw our sales increase by 22% during the initial period of engagement February to March 2025. Their consistent support helped boost visibility, attract new customers, and shape a clear brand presence that resonated with our audience.

This collaboration made a real difference for us, and we’re genuinely grateful for their contribution. We look forward to future opportunities to work together again.

Pohdintaa liikepaikan uudelleenbrändäyksestä:

Tässä esimerkissä merkittävämmäksi muutokseksi nousi liikepaikan uudelleenbrändäys. Koska kyseessä oli Lyyra-rakennuksen kellarikerroksessa oleva food court-tyyppinen tila, mielestämme olennaista oli luoda paikalle yhtenäinen ilme ja sellainen nimi, joka kertoisi kuulijalleen heti missä tila sijaitsee. Tästä syystä “Lyyran Kellari” nousi tiimimme ykkösvaihtoehdoksi.

Tulevien kuukausien aikana keväällä 2025 nimeämispäätös osoittautui oikeaksi. Tiivis ja yhdenmukainen viestintä kautta linjan paransi paikan tunnettuvuutta ja kun viestinnässä korostettiin myös ohjeistusta miten paikkaan pääsee, ihmiset lopulta löysivät paikalle enenevissä määrin.

Scroll to Top